Ingatlannet.hu logo

„Nem kattintunk, ha nincs róla kép” – 7 érdekesség az otthonkeresők szokásaiból

A 2017-es évet azzal kezdtük, hogy felmérjük a portálunkon hirdetéseket böngészők otthonkeresői szokásait, mely felmérés eredményeiből most hét olyan érdekességgel szolgálunk az otthonkeresőkről, amiket eddig még nem tettünk közzé.

2 vagy 3 szoba

A magyar lakosság több mint 40 %-a túlzsúfolt lakásokban él, mely kiemelkedő érték az európai országok között. A túlzsúfoltság nagyjából annyit jelent, hogy nincs elegendő számú szoba az adott lakásban élők számára. Ilyen lehet például az, ha egy háztartásnak nincs legalább egy hálószobája, vagy a 18 éven felüli családtagoknak nincs külön szobája. Az általunk 2017 elején végzett otthonkeresői felmérés során kiderült, hogy a magyar lakáskeresők a szobák számát illetően egyáltalán nem gondolkoznak luxusban, a felmérésre válaszolók közel 33,5 %-a két szobás, míg másik 30 %-uk három szobás ingatlanokat keres.

Nem kattintunk, ha nincs róla kép

Annak a mondatnak is pont került a végére, hogy vajon hogyan állnak hozzá az ingatlanokat böngészők azokhoz a hirdetésekhez, ahol nincs kép. Az internet korában elengedhetetlen az információk vizuális megjelenítése, amely a hirdetésekre ugyanúgy vonatkozik. Ezt a tényt felmérésünk eredménye is igazolni látszik: az otthonkeresők 71,62 %-a kizárólag olyan hirdetést nyit meg, ahol van feltöltve kép is. Emellett a válaszolók 23 %-a ugyan megnézi a kép nélküli hirdetéseket, de előnyben részesítik azokat ahol kép is van. Mind tudjuk ez mit jelent: Ha nincs kép, nincs érdeklődés se.

Fűtsük be a hirdetést

Amikor új otthonunkat keressük, mindannyiunkban születnek egyedi elvárások a vásárolni kívánt lakással szemben, illetve annak egyes részeiről, viszont akad néhány olyan kérdés, amely a legtöbbünket egyaránt foglalkoztat otthonkereséskor. Ilyen az adott ingatlan fűtésének típusa, vagy az ingatlan állapota is, melyet a 3760 főből álló kérdőív kitöltők táborának 71 illetve 82 %-a szereti, ha ezen információk szerepelnek egy hirdetés leírásában. A fűtés típusa kiemelt buktató lehet, amely általában az első megtekintéskor ki is derül.

Kevesebben kérik profik segítségét

Többen is úgy gondolják, hogy egyedül is meg tudnak birkózni az otthonkereséssel. Az internetnek hála, tényleg képesek vagyunk megtalálni az általunk elképzelt házat segítség nélkül is. Az ingatlannet.hu ingatlanhirdető portál böngészőinek 52,53 %-a mondta azt, hogy nem szeretne ingatlanközvetítő segítségét igénybe venni a kereséshez, ennek ellenére kifejezetten javasolt szakember segítségének igénybevétele, aki tapasztalatának, szaktudásának hála gördülékenyebbé teheti a kiszemelt ingatlan keresését, adásvételét.

Az ördög a részletekben rejlik

Ha például a Budapesten hirdetett lakások között szeretnénk keresgélni, az ingatlanhirdető weboldalak több tízezer találatot adnak ki, melynek átnézése hetekig-hónapokig eltartana, ezért is érdemes szűkíteni, pontosítani a keresésen. Az általunk megkérdezettek 57,13 %-a használja a részletes kereső funkciót, mellyel olyan ismérvekre lehet szűkíteni, mint amilyen a telek, illetve a lakóépület alapterülete, építés éve, ingatlan állapota, stb. Hirdetőként fontos tudunk, hogy gyakran kisállattal költöznek az új bérlők vagy tulajdonosok. Albérlet esetében mindenképp tüntessük fel, hogy háziállat hozható-e a lakásba, míg eladó ingatlant hirdetve érdemes a környékről, sétáltatási és kutyafuttatási lehetőségekről is írni.

Első ingatlanvásárlás krisztusi korban

Az emelkedő ingatlanárak egyre tolják kifelé az első lakásvásárlás időpontját, ugyanakkor a CSOK segítséget nyújthat, hogy mihamarabb hozzájussunk első saját otthonunkhoz. A 3760 válaszadó közül 1709 fő kereste élete első ingatlanját a felmérésünk végzésének idején, átlagéletkoruk 33 év volt. Plusz érdekességképp megemlíthető, hogy egy 2016-os Deloitte kutatás szerint hazánkban 7,6 évnyi bruttó átlagkereset szükséges egy új, 70 m2-es lakás megvásárlásához, amely igazolhatja a mi eredményünket az első lakásvásárlással kapcsolatban.

Felújítottak előnyben

Keresettebbek azon lakások, ahol legalább részleges szintű felújítás is történt, de az otthonkeresők közel egyharmada az átlagos állapotú lakóingatlanokat is szemügyre veszi. Ingatlaneladás előtt, ha tehetjük, érdemes lehet felújítást végezni, és ezt a hirdetésben kiemelni, mert növelheti az ingatlan értékét és az érdeklődők számát is.

Összegzés

Egyszer mindannyian otthonkeresőkké válunk, így a fentebb leírt érdekességek, nemcsak egy kis csoportra lehetnek jellemzőek, mi mind hasonlóképp gondolkodunk, ha új otthonunkat keressük.

Egyre vizuálisabbak vagyunk, ma már nem elég, ha valamit olvashatunk, látni is akarjuk. Információéhségünk részletekbe menő kereséseket vonnak maguk után, mely lakáskeresés során leginkább az ingatlan állapotára éleződik ki. Makacsságunk miatt, pedig inkább egyedül megyünk végig az ingatlanvásárlás útján, minthogy kérjük egy szakember segítségét.

 

Kérdésed van? Küldd el nekünk az info@ingatlannet.hu email címre (a tágy mezőbe írd azt, hogy „blog”) !